czwartek, 28 sierpnia 2014

HOPELESS & RYWALKI & SPIJT!

Hej wszystkim!
Dzisiaj chciałabym poświęcić post książkom oraz filmom, które ostatnio czytałam i oglądałam.
Było tego trochę, co sprawiło, że wieczorami się nie nudziłam. Dobrze się składa, bo ostatnie wieczory były dość chłodne  ;)


HOPELESS
A więc na początek chciałam się podzielić opinią na temat książki pt. "Hopeless". 
Jest to wspaniała powieść Colleen Hoover. Opowiada o nastoletniej dziewczynie Sky, która mieszka z matką o imieniu Karen w domu, gdzie przeżywa swoją młodość. Ma jedyną przyjaciółkę Six, która wyjeżdża na wymianę za granicę i opuszcza Sky. Za namową przyjaciółki dziewczyna postanawia zapisać się na ostatni rok do szkoły w liceum. Wcześniej uczyła się bowiem w domu z Karen. Pewnego dnia, po niezbyt udanym pierwszym dniu w szkole spotyka w sklepie chłopaka. Dowiaduje się od znajomej sprzedawczyni, że wrócił niedawno z poprawczaka i ma niezbyt ciekawą przeszłość. Poza sklepem na parkingu tajemniczy chłopak spotyka Sky i za wszelką cenę chce ją poznać, twierdząc, że ta wygląda znajomo. Nie udaje mu się to i szybko traci nadzieję na poznanie dziewczyny. 
Pasją Sky jest bieganie. Nie posiada ona telewizora, internetu ani komórki, ponieważ nie zezwala na to Karen. Podczas jednego z biegów Sky spotyka chłopaka ze sklepu również biegającego. Ta okazja jest jedyną szansą dla nieznajomego na zapoznanie dziewczyny. Nie marnuje jej. Przerażona Sky nie wie co myśleć o nastoletnim Holderze. Są bardzo specyficznymi znajomymi, przeżywający razem najgorsze chwile swojego życia. W jego towarzystwie ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Po bliższym poznaniu okazuje się, że Holder zna ją lepiej, niż ona sama.Od tej pory życie Sky zmienia się już na stałe.
O co chodzi z nazwą książki? Jakie tajemnice kryje w sobie ta książka?
Polecam ją przeczytać! Kryje się w niej wiele niespodzianek!

Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa.




RYWALKI
W następnej kolejności jest książka autorstwa Kiery Cass pt. "Rywalki".
35 Dziewczyn. Jedna Korona.
Nastoletnia America (Ami) pochodzi z  biednej rodziny stopnia V. Przeżywa swoją pierwszą miłość i jest szczęśliwa z Aspenem.
Jednak w rodzinie królewskiej zaczęły się Eliminacje. Oznacza to konkurs na poślubienie księcia Maxona i zdobycie władzy Illei. Ami otrzymuje list z możliwością dostania się do Eliminacji. Jest ona jedyną dziewczyną, która nie chce wyjechać do pałacu. Dla rodziny jest to wielka szansa. Szansa, że nikt nigdy nie będzie już głodny. Ami jednak nie chce rozstania z Aspenem, który nalega na udział w konkursie. Ostatecznie America trafia do pałacu, aby walczyć o koronę, na której jej ani trochę nie zależy. Negatywnie nastawiona na Maxona i całe królestwo Ami poznaje prawdę o życiu tam i zaczyna inaczej myśleć. 
Jest to książka przenosząca do innego świata! Naprawdę polecam.


 
Nigdy nie zazdrościłam
Szlachetnie urodzonym. 
Nie pragnęłam zostać wybrana.
I nie chciałam brać udziału
w konkursie, w którym stawką jest
Małżeństwo z księciem...



SPIJT!
Ostatnim wspomnianym utworem dzisiaj będzie film pt. "Spijt!"
Piękne ukazanie świata w szkole. Czyli najbliższym zbliżającym się czasie dla nas. Pokazuje on życie Jochema- chłopca z nadwagą i nieprzyjemną opinią w szkole. Jest on poniewierany i wytykany przez rówieśników. Nie chcę spojlerować, ale bardzo wzruszył mnie ten film do ostatnich chwil. (Musiałam 2 razy przerywać, żeby dojść do siebie)
Dawno nie czułam takiej chęci pomocy ludziom o takich problemach. Warty obejrzenia film! Czasami naprawdę nie zdajemy sobie sprawy co robimy i jakich przykrości sprawiamy innej osobie! Nie róbmy tego. Dlaczego niektórzy znęcają się nad słabszymi? Jaki to ma sens? Wyjaśni mi to ktoś? Bo nigdy nie zrozumiem, jak można wyśmiewać się z innych dla zabawy, czy zdobycia sławy...
Zastanówmy się zanim zrobimy coś takiego!


Tutaj macie link do tego filmu, jakbyście byli zainteresowani. Bardzo polecam!
'SPIJT! lijkt actueler dan ooit'


Czy czytaliście może którąś z tych książek, albo słyszeliście o filmie? Jeśli tak to dajcie znać na dole w komentarzu ;)
Macie może jakieś własne wrażenia albo odczucia? Coś Wam się podobało?
Napiszcie o tym :D



MAGIC! - Let Your Hair Down

16 komentarzy:

  1. Nie czytałam tych książek, ani nie oglądałam filmu. Najbardziej z opisu spodobała mi się opowieść "Hopeless":)
    zapraszam do mnie;)
    http://my-life-my-dreams-my-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz nadrobić zaległości wobec tego ;) Polecam wszystkie opisane utwory, naprawdę się nie znudzisz, a wiele nauczysz o życiu. Są świetne i bardzo wzruszające ;d

      Usuń
  2. Nie słyszałam o żadnej z tych książek, nie miałam okazji obejrzeć też filmu. Muszę przeczytać "Rywalki".
    http://fashion-is-on.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Wcześniej nie słyszałam o tych książkach :) Książka "Hopeless" wydaje się być ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za bardzo miły komentarz :*

    Czytałam Rywali, cudowna książka, czasem aż płakałam, ale to u mnie normalne :)
    Polecam książki Nicholasa Sparksa np. Wybór, Prawdziwy Cud oraz Gwiazd naszych wina Johna Greena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy Gwiazd Naszych Wina płakałam jak dziecko, również przy filmie ;)
      Jeżeli chodzi o filmy jednak, to Spijt! i Gwiazd Naszych Wina są filmami, które wzruszyły mnie maksymalnie ;D

      Usuń
  5. Oglądałam ten film, nawet fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie oglądałam tego filmu ;DD

    honey-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne tytuły, na pewno sięgnę po któryś ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wydaje się fajny film:*
    obserwacja za obserwacje?
    zapraszam:

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. cóż, na pewno zobaczę film ::)

    Zapraszam :
    lusiiblog.blogspot.com
    <3.

    OdpowiedzUsuń
  10. dużo słyszałam o książce hopeless, a film spijt oglądałam :)

    zapraszam do siebie do obserwowania i komentowania, odwdzięczam się :)

    http://domiinique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. o JEJU!!!! Też oglądałam ten film na religii w Belgii, no bo po holendersku był. Chociaż, że byłam w klasie z wszystkimi to i tak się popłakałam :c GENIALNY FILM

    Zapraszam :)
    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ♥